Przejdź do głównej zawartości

JAVA PODSTAWY - WYKAZ WPISÓW DOTYCZĄCYCH KURSU

1.Środowisko Programistyczne JAVA
https://sportcodes.blogspot.com/2018/06/ide-java.html
2.Wprowadzenie do języka JAVA
http://sportcodes.blogspot.com/2018/06/wprowadzenie-do-jezyka-java.html
3.Pierwszy program , czyli Hello World
http://sportcodes.blogspot.com/2018/07/pierwszy-program-czyli-hello-world.html
4.Typy danych JAVA
https://sportcodes.blogspot.com/2018/07/typy-danych-java.html
5.Komentarze JAVA
https://sportcodes.blogspot.com/2018/07/komentarze-java.html
6.Zmienne JAVA
https://sportcodes.blogspot.com/2018/07/zmienne-java.html
7.Operatory Matematyczne i Logiczne
https://sportcodes.blogspot.com/2018/07/operatory-matematyczne-i-logiczne.html
8.Biblioteka Math
https://sportcodes.blogspot.com/2018/07/biblioteka-math.html
9.Pobieranie danych od użytkownika
https://sportcodes.blogspot.com/2018/07/pobieranie-danych-od-uzytkownika.html
10.Instrukcje sterujące Java
http://sportcodes.blogspot.com/2018/07/instrukcje-sterujace-java.html
11.Zapis i odczyt z plików Java
https://sportcodes.blogspot.com/2018/07/zapis-i-odczyt-z-plikow-java.html
12.Pętle Java
https://sportcodes.blogspot.com/2018/07/petle-java.html
13.Tablice
https://sportcodes.blogspot.com/2018/07/tablice.html
14.Zakres widoczności zmiennych
https://sportcodes.blogspot.com/2018/07/zakres-widocznosci-zmiennych.html
15.Pętla for each
https://sportcodes.blogspot.com/2018/07/petla-for-each.html

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

HTML - WSTĘP

DEFINICJA Jest to hipertekstowy język znaczników , wykorzystywany do tworzenia dokumentów hipertekstowych HISTORIA W 1980 fizyk Tim Berners-Lee , pracujący dla ośrodka naukowo-badawczego CERN , stworzył prototyp hipertekstowego systemu informacyjnego - ENQUIRE . System wykorzystywano do organizowania i udostępniania dokumentów związanych z badaniami naukowymi . Rewolucyjność pomysłu polegała na tym , że użytkownik posługując się odnośnikami , mógł z jednej lokalizacji przeglądać dokumenty fizycznie znajdujące się w innych miejscach na świecie . Pierwsza publicznie dostępna , specyfikacja języka HTML nazwana HTML Tags została zamieszczona przez Barnersa-Lee w 1991 roku . Zawierała 22 znaczniki , tworzące początkowy pierwszy szkielet HTML-a . Obecna najnowsza wersja to HMTL 5 . Logo HTML 5  Źródło : wikipedia.org

PHP cz.4(Komentarze , Typy danych , Operatory)

KOMENTARZE W kodzie PHP możemy stosować komentarze , tak jak w większości innych języków programowania . Są one ignorowane i przetwarzane podczas działania skryptu . Do wyboru mamy trzy rodzaje komentarzy : -komentarz blokowy -komentarz jednowierszowy -komentarz jednowierszowy uniksowy KOMENTARZ BLOKOWY Zaczyna się od znaku /* , a kończy na znaku */ . Wszystko to co znajduje się pomiędzy tymi znacznikami jest traktowane jako komentarz . Należy pamiętać , że komentarzy tego typu , nie wolno zagnieżdżać  KOMENTARZ JEDNOWIERSZOWY Ten typ komentarza został zaczerpnięty ze składni takich języków , jak C++ . Rozpoczyna się on od znaków // , i kończy w bieżącej linii skryptu .  KOMENTARZ JEDNOWIERSZOWY UNIKSOWY Ma takie samo działanie jak komentarz jednowierszowy , jedynie jego wygląd jest inny  ZMIENNE W PHP Pozwalają przechowywać dane . Każda zmienna posiada nazwę oraz typ . Nazwa to id , dzięki któremu możemy odwoływać się do...

Java Podstawy cz.2 - Komentarze , Typy danych , Operatory

Komentarze Podobnie jak w większości języków programowania , nie są uwzględniane przez kompilator . W Javie są trzy rodzaje komentarzy : -Najczęściej stosowana metoda stosowania komentarzy to użycie znaków // . Komentarz ten kończy się w tej samej linii . -Komentarz blokowy . Zaczyna się od sekwencji znaków /* , a kończy sekwencją znaków */  -Trzeci rodzaj komentarza służy do automatycznego generowania dokumentacji . Komentarz ten zaczyna się od sekwencji znaków /** , a kończy sekwencją znaków */ Typy danych W Javie istnieje osiem podstawowych typów danych . Cztery z nich reprezentują liczby całkowite . Dwa typy liczby rzeczywiste , jeden o nazwie char zarezerwowano dla znaków , zaś ostatnim jest typ logiczny boolean , który przyjmuje dwie wartości : true lub false  Typy Całkowite Przechowują liczby pozbawione części ułamkowej . Zaliczają się do nich także wartości ujemne . int - Pojedyncza zmienna zajmuje 4 bajty . Zakres liczb od -2 147...